Då var det Tisdag igen.

Idag så skulle Zeth varit på dagis men fick stanna hemma, han klagade över att det gjorde ont i örat i går kväll men när vi vaknade i morse så va det onda borta, men snuvan hade kommit istället så vi började med att ringa dagis och talade om att Zeth fick vara hemma.
Man vet ju aldrig om det börjar göra ont i örat under dagen och då är det ju bättre att vara hemma.Vi käkade lite frukost sen gick vi till Hörnan eller ja vi fick faktiskt åka med min kompis Jessika som oxå skulle dit,när vi kom dit så fick Zeth göra en magnet råtta som nu sitter på kylskåpet den blev jätte fin.
Lucas han var lite över allt och kollade på vad dom andra barnen gjorde,sen tog vi en fika som vi alltid brukar göra där, Lucas fick lite gröt men sen ville han allt ha en bulle precis som vi andra.
När vi va där så fick jag ett roligt samtal på mobilen, Lucas har fått en plats hos en dagmamma och ska börja där i mitten av Februari gissa om jag blev glad.
Jag ska ju börja jobba första Mars så de har varit lite oroligt om man skulle ha fått någon plats till han men nu är det klart,Zeth han har kvar sin dagisplats så där har det varit lugnt.
Jag ringde direkt till Magnus och talade om den glada nyheten för han.
När det va slut på Hörnan så åkte vi hem och fixa lite lunch det fick bli fiskpinnar och mos idag, Zeth käka två stora portioner men sen fick det vara bra.
När vi va klara med maten så kom barnens morbro Níclas och hans fru Helené med presenter till barna,Lucas fick en ny jack och en fin röd tröja och Zeth fick en mjuk go tröja som va mörk blå med gröna ränder.
När han fick den sa han att denna är lika mjuk som mammas morgonrock denna ska jag sova i, men de får vi allt sen om de blir nått av....
På eftermiddagen har vi tagit det lugn titta lite på film, barnen har vilat lite och under tiden passa jag på att städa, sen var det dax att ställa sig vid spisen ingen för att fixa kvälls maten.
Sen fick det bli lite lek och bus innan det var dax att få barnen i badet, nybadade och lite trötta kolla vi på Bolibompa men knapt han det sluta så sov båda barnen och nu sitter jag här vi datorn och skriver för sen är det dax för mej att ta kvällen, titta lite på tv och sen får det bli god natt.

Kramizar Annica =)

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Hej gumman! Vad skönt att det löste sig med dagmamma åt Lucas! Gött att slippa tänka på det. Du är duktig du som donar och grejar hela dagarna. Ska komma och hålla dej sällskap nån dag snart! Puss och kram

2008-01-22 @ 22:07:52
URL: http://ashtanga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0